Van de directie / Belangrijke data / Even voorstellen / Algemeen / Natuur / In de buurt / Tot slot


VAN DE DIRECTIE

Beste ouders, 

De laatste schooldagen zijn aangebroken – wat is het jaar voorbijgevlogen! We kijken met voldoening terug en zijn blij dat we het schooljaar kunnen afsluiten met een volledig team. 
Toch nemen we ook afscheid. Angele verlaat ons team, en hoewel we haar zullen missen, wensen we haar alle goeds en succes in haar volgende stappen. Haar vertrek betekende dat we op zoek moesten naar een nieuwe collega – en met plezier kunnen we zeggen: die hebben we gevonden! We heten My Nga van harte welkom in ons team. In deze nieuwsbrief stelt zij zich graag aan jullie voor. 

Om voor de onderbouw de best mogelijke keuzes te maken, hebben we op het laatste moment nogmaals naar de formatie gekeken. Samen met de betrokken collega’s is dit gelukkig goed gelukt, en staan we straks met vertrouwen aan de start van het nieuwe schooljaar. 
We zijn ons ervan bewust dat het voor sommige leerlingen een onrustig jaar is geweest. We hebben er alles aan gedaan om hen de rust en ondersteuning te bieden die ze nodig hadden. Daarbij hebben we veel hulp en betrokkenheid van jullie, ouders, mogen ontvangen – of het nu ging om meedenken, helpen in de klas, of gewoon een luisterend oor. Daar zijn we ontzettend dankbaar voor. 
Samen hebben we dit schooljaar tot een goed einde gebracht – dank jullie wel daarvoor! 
Na de zomervakantie start Baris als adjunct-directeur op een andere ASKO-school, namelijk De Archipel in Amsterdam. In de afgelopen periode heeft hij laten zien een waardevolle toevoeging te zijn aan het team, met een betrokken en energieke inzet die positief wordt ontvangen binnen de school. 
Melanie zal na de zomervakantie fulltime aan de slag gaan op De Augustinus. Dit betekent dat zij haar werkzaamheden op haar andere school overdraagt en zich volledig kan richten op het verder versterken en ontwikkelen van De Augustinus. 

Terugkoppeling oudertevredenheidsonderzoek 
Hierbij vinden jullie de uitslag van het oudertevredenheidsonderzoek: poster_2.pdf. We zijn blij met de mooie tevredenheidsscore van een 7 en met de waardering die ouders uitspreken over de fijne sfeer op school. Dat geeft vertrouwen en laat zien dat we op de goede weg zijn. 
Tegelijkertijd zien we ook twee duidelijke aandachtspunten die we serieus nemen: 

  1. Voldoende uitdaging voor elk kind 

De score op de stelling "Mijn kind wordt voldoende uitgedaagd" blijft achter. Dit signaal hebben we meegenomen in de evaluatie van het afgelopen schooljaar. Komend jaar gaan we hier gericht mee aan de slag. We willen ervoor zorgen dat alle leerlingen – ongeacht niveau of leerstijl – zich uitgedaagd en gestimuleerd voelen. 

  1. Verbetering van communicatie 

Communicatie is een breed en soms ook vaag begrip. Om beter te begrijpen wat ouders als positief en als minder prettig ervaren, organiseren we komend schooljaar twee oudermomenten. Tijdens deze bijeenkomsten gebruiken we een gerichte werkvorm om samen met ouders te onderzoeken wat zij nodig hebben en wensen op het gebied van communicatie. Op basis daarvan stellen we een concreet verbeterplan op. 

De data voor deze ouderbijeenkomsten zijn: 
8 september - 08.30 uur
22 september - 17.00 uur

We hopen op een mooie opkomst en kijken uit naar de samenwerking! 

Toekenning subsidie ‘Basisvaardigheden’ 
We hebben goed nieuws: onze school heeft voor de komende twee schooljaren de subsidie basisvaardigheden toegekend gekregen. Deze subsidie is bedoeld om gericht te werken aan de kernvaardigheden van onze leerlingen, waaronder taal en rekenen. 

Deze extra middelen kunnen we gerichter investeren in de kwaliteit van ons onderwijsaanbod. Denk hierbij aan extra ondersteuning, nieuwe lesmethodes, materialen of scholing voor leerkrachten. Ook de medezeggenschapsraad (MR) is betrokken bij de plannen en denkt actief mee over de inzet van deze subsidie. 

We houden u uiteraard op de hoogte van de plannen en de stappen die we zetten. 

Traktatiebeleid 
Tijdens de laatste vergadering van de medezeggenschapsraad (MR) is er een voorstel gedaan om het traktatiebeleid te wijzigen – en dat voorstel is aangenomen. Dit betekent dat we na de zomervakantie stoppen met trakteren in de klas. 

De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat traktaties steeds vaker bestaan uit snoep of kleine speeltjes, vaak van plastic. Dit past niet goed bij het duurzame karakter van onze school en het natuurprofiel waar we trots op zijn. Bovendien vinden we dat een school een voorbeeldfunctie heeft als het gaat om gezonde en verantwoorde keuzes. 

Maar natuurlijk blijft een verjaardag vieren op school iets bijzonders! Anne-Roos, voorzitter van de MR, is samen met een groep leerlingen aan de slag gegaan met de vraag: *Hoe kun je het jarig-zijn op school tóch feestelijk maken, zonder traktatie?* Daar zijn mooie ideeën uit voortgekomen. 

In het nieuwe schooljaar gaan we hiermee aan de slag. Zo zorgen we ervoor dat ieder kind op een feestelijke, maar bewuste manier in het zonnetje wordt gezet op zijn of haar verjaardag – zónder snoep en plastic, maar mét aandacht en plezier! 

Traktatie Traktatie 1 Traktatie 2

Traktatie 3


Continurooster vanaf schooljaar 2025-2026 
Vanaf volgend schooljaar stapt Basisschool St. Augustinus over op een continurooster. De begin- en eindtijden van de schooldag blijven hetzelfde, maar de invulling van de dag verandert. 

Wat houdt het continurooster in? 
Met het continurooster blijven alle kinderen de hele dag op school. Dat betekent: geen heen-en-weer meer naar huis tijdens de lunch. Op maandag, dinsdag en donderdag lunchen de kinderen gezellig in hun eigen klas, samen met de leerkracht. Tijdens dit gezamenlijke moment is er ook ruimte voor een leerzame invulling, zoals een mooi voorleesverhaal of een ander passend programma. 

Belangrijk: Op deze dagen nemen de kinderen altijd hun eigen lunch mee naar school. 

Waarom kiezen we hiervoor? 
Het continurooster biedt veel voordelen. Kinderen blijven in hun vertrouwde omgeving, wat zorgt voor rust, structuur en regelmaat. Leerkrachten krijgen meer effectieve lestijd en ruimte om zich verder te ontwikkelen — iets wat direct ten goede komt aan de kwaliteit van ons onderwijs. 

Hoe organiseren we de middagpauze? 
De tussenschoolse opvang (TSO) wordt voortaan georganiseerd door de school zelf. Hiervoor zetten we medewerkers in die worden gedetacheerd vanuit Partou. Zo houden we de opvang in eigen hand, terwijl we gebruik blijven maken van de vertrouwde gezichten en de expertise van de huidige TSO-medewerkers. Op deze manier kunnen we ook tijdens de lunch en pauzes beter aansluiten bij onze pedagogische visie. 

Vrijwillige bijdrage 
Voor de organisatie van de TSO vragen wij vanaf schooljaar 2025-2026 een vrijwillige bijdrage van €90 per kind per schooljaar. Deze bijdrage gebruiken we om de begeleiding tijdens de middagpauze te bekostigen. Hoewel deze bijdrage vrijwillig is, hopen we op uw steun om deze voorziening voor álle kinderen mogelijk te maken. 
Met deze verandering creëren we schooldagen met meer focus, rust én ruimte voor ontwikkeling — voor de kinderen én het team. 
Wat de plannen voor de zomervakantie ook zijn, we wensen jullie een goede zomer toe en zien jullie daarna uitgerust weer terug! 


BELANGRIJKE DATA
Woensdag 9 juli - Doorschuifochtend (wennen in de nieuwe klas)
Donderdag 10 juli - Musicalavond groep 8
Vrijdag 11 juli - Uitzwaaien groep 8


EVEN VOORSTELLEN

Nieuwe juf My Nga stelt zich voor

Met veel enthousiasme sta ik hier,

klaar voor een nieuw schooljaar vol plezier.

My Nga is hoe ik heet,

Al jaren sta ik voor een groep, trainen was wat ik deed.

Van het bedrijfsleven naar de basisschool gegaan,

ga ik in het nieuwe schooljaar bij St. Augustinus voor de klas staan.

Een zij-instromer met een droom zo groot,

om samen te leren, met de leerlingen als reisgenoot.

In mijn vrije tijd zoek ik de natuur,

het strand, het bos, plekken vol avontuur.

Jullie leren kennen, daar kijk ik naar uit,

en dat is precies waar ik mijn gedicht mee afsluit.

Maar voordat ik jullie allemaal ga spreken,

genieten we eerst van de mooie zomerweken.

- Juf My Nga

Nieuwe kleuters op de Augustinus
De afgelopen periode zijn de volgende kinderen bij ons op de Augustinus gestart:
Groep 1/2A - Stella, Lodi, Yenthe
Groep 1/2B - Loek, Kira
Groep 1/2C - Nora, Sal, Bente
Wij wensen alle kinderen een fijne tijd bij ons op school!

Afscheid Juf Angele
Na een jaar vol toewijding en plezier als leerkracht van groep 3 en 4 neem ik afscheid van de St. Augustinus school. Het afgelopen jaar is er veel gebeurd in mijn privé leven. Het verlies van mijn moeder heeft het tot een bijzonder intensieve en emotionele periode gemaakt.

Ik kijk met dankbaarheid terug op de mooie momenten die ik samen met de kinderen en mijn collega’s heb mogen beleven.
Toch kies ik een pad dat beter aansluit bij mijn eigen ambities en ontwikkeling.
Ik wens de St. Augustinus School, de leerlingen en het team veel succes en een mooie toekomst toe. Via Parro zal ik aangeven wanneer ik in de klas ook even stil zal staan bij mijn afscheid om het schooljaar ook mooi te kunnen afronden samen.
Met vriendelijke groet Angèle Wagenaar



ALGEMEEN

Bezetting Team Augustinus 2025-2026

 

Maandag

 

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

1/2A

My Nga

Karin

Karin

Karin

My Nga

1/2B

Dunja

Dunja

Lisa W.

Dunja

Dunja

1/2C

Susan

Susan

Susan

My Nga

Susan

3

Lisa W.

Brit

Brit

Lisa W.

Lisa W.

4

Brit

Lisa A.

Lisa A.

Lisa A.

Lisa A.

5

Hanna

Nadja

Hanna

Hanna

Hanna

6

Ton

Ton

Ton

Ton

Ton

7

Leonie

Leonie

Leonie

Nadja

Leonie

8

Vincent

Vincent

Vincent

Vincent

Vincent

Plusleerkracht

Mechteld

 

Mechteld

tot 12 uur

   

Administratie

Selma

Selma

 

Selma

 

IB

Talitha

     

Talitha

Directie

Melanie

Melanie

 

Melanie

Melanie

Gym

Stefan

   

Emma/Yort

 



Schooltijden voor alle groepen 2025-2026

Maandag 

Dinsdag 

Woensdag 

Donderdag 

Vrijdag 

 8.30 - 15.00 uur 

 8.30 - 15.00 uur 

8.30 – 12.30 uur 

 8.30 - 15.00 uur 

8.30 – 12.30 uur 


Vakantie- en studiedagen 2025-2026

Vakanties 

 

en vrije dagen 

Herfst: 20 t/m 24 oktober 2025 

 

Maandag 27 oktober (na herfstvakantie) 

Kerst: 22 december 2025 t/m 2 januari 2026 

 

Maandag 5 januari (na kerstvakantie) 

Voorjaar: 23 t/m 27 februari 2026 

 

Donderdag en vrijdag 5 en 6 februari 

Goede Vrijdag / Pasen: 3 t/m 6 april 2026 

 

Woensdag 4 maart 

Meivakantie: 20 april t/m 1 mei 2026 

 

Maandag 4 mei (voor Bevrijdingsdag) 

Bevrijdingsdag: 5 mei 2026 

 

Vrijdag 19 juni 

Hemelvaart: 14 en 15 mei 2026 

   

Pinksteren: 25 mei 2026 

   

Zomer: 6 juli t/m 14 augustus 2026 

   
   


Gymroosters

Maandag 
Zomer tot herfstvakantie 
08:30 / 09:30 Groep 4  
09:35 / 10:35 groep 6  
10:40 / 11:40 groep 7  

Herfstvakantie tot kerstvakantie  
08:30 / 09:30 Groep 3  
09:35 / 10:35 groep 5  
10:45/ 11:45 groep 8  

Kerstvakantie tot voorjaarsvakantie  
08:30 / 09:30 Groep 4  
09:35 / 10:35 groep 6  
10:40 / 11:40 groep 7  

Voorjaarsvakantie tot Meivakantie  
08:30 / 09:30 Groep 3  
09:35 / 10:35 groep 5  
10:45 / 11:45 groep 8  

Meivakantie tot zomervakantie  
08:30 / 09:30 Groep 4  
09:35 / 10:35 groep 6  
10:40 / 11:40 groep 7  

De kleuters gymmen in de middag op school 

Donderdag

Donderdag 

Groep 3, start vanaf ICL 

08.30-09.20 uur 

Donderdag 

Groep 4 

09.20-10.10 uur 

Donderdag 

Groep 5 

10.10-11.00 uur 

Donderdag 

Groep 6 (fietsen) 

11.00-12.00 uur 

Donderdag 

Groep 7, start vanaf ICL, fietsen 

13.00-14.00 uur 

Donderdag 

Groep 8, fietsen zelf naar huis 

14.00-15.00 uur 



Gezocht: Betrokken ouder voor onze Medezeggenschapsraad (MR)
Ben jij een ouder die graag meedenkt over de koers van onze school? Heb je ideeën over het onderwijs, de veiligheid op school, de communicatie of andere belangrijke zaken? Dan is een plek in onze Medezeggenschapsraad (MR) misschien wel iets voor jou! Per komend schooljaar zoeken wij een nieuw lid. 
De MR is de stem van alle ouders en personeelsleden. Samen met het schoolbestuur denken we mee over het beleid, adviseren we over belangrijke beslissingen en houden we een vinger aan de pols bij alles wat onze kinderen aangaat.
Het is een unieke kans om echt invloed uit te oefenen, dicht bij de school te staan en samen te werken aan een nóg betere leeromgeving voor onze kinderen. Bovendien leer je de school en het team op een heel andere manier kennen.

Wat verwachten we?

  • Ongeveer 1x per maand een MR-vergadering (meestal maandag 15:30 uur).
  • Enthousiasme en een frisse blik.
  • De wil om mee te denken en te bouwen aan de toekomst van onze school 
  • Je zal 3 jaar in de MR zitten (daarna ben je weer herkiesbaar), of totdat je kind van school gaat. 

Interesse? Stuur je motivatie voor 11 juli naar staugustinus.mr@askoscholen.nl.
Bij meer dan 1 aanmelding zal er een verkiezing volgen. 
Nog vragen? Stuur een mailtje of spreek ons aan op het schoolplein. We vertellen je graag meer!
Groetjes van de MR 

Schoolreisje groepen 1/2
Met schoolreis zijn wij naar oud valkenveen geweest. Prima locatie voor de onderbouw. Een achtbaan, hobbelpaardjes, vliegende bijtjes en een ooievaarsnest waren favoriet. Maar ook de onderwaterwereld was fijn vertoeven met wat regen. De kinderen hebben zich prima vermaakt. En de ouderhulp was superfijn. 

      Oud Valkeveen 1 copy   Oud Valkeveen 3 copy   Oud Valkeveen 2 copy

 
En toen hadden wij ook nog een super leuke sportdag. Met 3 springkussens en boogschieten. De kinderen hebben erg genoten. Er waren 3 zelfs gymmeesters.


                  Sportdag kleuters 1  Sportdag kleuters 3  Sportdag kleuters 4 copy


  Sportdag kleuters 5



Uitkijktoren metamorfose
Team en kinderen zijn erg blij met de metamorfose die onze uitkijktoren heeft ondergaan. De uitkijktoren is omgebouwd tot een speelhuisje op het schoolplein. Zo kunnen alle kinderen genieten van dit leuke speelhuis. 

              Speelhuisje  Speelhuisje 2



NATUUR

De Gouwe plek groepen 1/2
Wat fijn dat er toch altijd wel ouders beschikbaar zijn voor deze leuke activiteiten en dat ze met zoveel enthousiasme de groepjes begeleiden. Op de gouwe plek gingen wij beestjes zoeken in het water met een netje. Wij vonden vooral bootsmannetjes. De kinderen vonden het bar interessant. 

Kleutergouwe 1 copy

Natuurlessen van Daan groep 5 en 6
Daan 1 Daan 2 Daan 3

Daan 4 Daan 5 Daan 6

Daan 7


IN DE BUURT

Buurtgezinnen
Soms loopt het even niet zoals je had gehoopt. Er gebeurt iets ingrijpends, zoals een scheiding, ziekte of de zorg voor een kind die extra aandacht vraagt. Dan kan het zwaar zijn om alle ballen in de lucht te houden. De energie raakt op, de dagen worden te vol en het lukt niet meer om altijd genoeg tijd en rust te hebben voor de kinderen. Of voor jezelf.
Voor gezinnen die in zo’n periode zitten, is er in Landsmeer een bijzonder initiatief: Buurtgezinnen.
Buurtgezinnen koppelt gezinnen die tijdelijk steun kunnen gebruiken aan een warm en betrokken steungezin in de buurt. Gewoon, op een laagdrempelige manier en altijd met het motto: opvoeden doen we samen.
Zo’n steungezin helpt door er te zijn voor de kinderen. Even wat extra aandacht, structuur of gezelligheid. Soms een dagdeel per week, of om de week, net wat past bij beide gezinnen. Zo voorkomen we samen dat kinderen klem komen te zitten als thuis even alles tegelijk gebeurt.
Wil je meer weten? Op Buurtgezinnen kun je meer informatie vinden, of je kunt contact opnemen met Eefje op: eefjevdberg@buurtgezinnen.nl of 06-18330821. Je kunt Buurtgezinnen ook volgen op Buurtgezinnen Landsmeer en op Instagram.



Bibliotheek nieuwsbrief
Hierbij de laatste nieuwsbrief van het schooljaar van de bieb: Nieuwsbrief_juli_25_-_St._Augustinus.pdf.


TOT SLOT

Wenst Team Augustinus iedereen een fijne zomervakantie! Tot 25 augustus, dan staan de deuren van onze school weer open!